Lakimiehen(kin) koulutuksen saanut turkkilainen Selman Nacar luo toisessa pitkässä elokuvassaan, oikeusdraamassa Hesitation Wound kiehtovan naispotretin nuoresta puolustusasianajajasta Cananista. Ammatissaan pätevä juristi on energinen kontrollifriikki, jonka melkein neuroottinen tilanteiden hallinta ei tahdo onnistua, vaikka hän kuinka yrittää.
Maaseudun pikkukaupungin korruption osuvasti kuvatussa ilmapiirissä Tülin Özenin hienosti tulkitsema Canan puolustaa tehtaanjohtajan murhasta syytettyä miestä. Samaan aikaan yksityiselämässä Cananin on varsin erilaisen siskonsa kanssa käytävä jatkuvasti katsomassa sairaalassa kuolemaa tekevää äitiään.
Hieman trillerimäinen ”Epäröimisen haava” ei varsinaisesti ota kantaa siihen, onko Canan lain kannalta oikeassa vai väärässä. Vai onko tämä ulkomailla opiskellut ”ulkopuolinen” nainen – joka erottuu ulkonäöltäänkin ympäristöstään – vain pyrkyri? Kokonaisuuden vertauskuva oikeussalin katon vuotamisesta toimii hyvin; Cananin nenäkin tuppaa vuotamaan… Romanialaisen Tudor Vladimir Pandurun hillityn tyylikäs scope-kameratyö toimii vastapainona tapahtumien kiihkeälle sykkeelle.
Timo Malmi