Sunnuntaina nähtiin aamukeskustelun parrasvaloissa aviopari, kun Kristiina Halkola ja Eero Melasniemi asettuivat Timo Malmin haastateltaviksi. Tämänvuotisen festivaalin viimeisessä aamukeskustelussa kuultiin espanjalaisohjaaja José Luis Gueríninia, jota haastatteli Otto Kylmälä.
Perheen nuorempi väki pääsi heti aamutuimaan ihastelemaan supersankari-genrestä hauskasti ammentavaa marsuenergiaa, kun suosittu lastenelokuva Supermarsu esitettiin Isossa teltassa.
Jalkapalloaiheisen Olaf Möllerin mestariluokan viimeisteli 50-luvun saksalaisen elokuvan suuri helmi, Robert Stemmlen The Perfect Couple (Das ideale Brautpaar). Möllerin mukaan jalkapallo ei ole pelkästään spektaakkeli, vaan se kertoo myös yhteiskunnasta.
Koululla sunnuntain naurunpyrähdyskiintiö saatiin täyteen Ville Virtasen juontamassa leffaraadissa, jossa toisilleen hyväntuulisesti naljaillen sanailivat näyttelijä Elina Knihtilä, käsikirjoittaja ja ohjaaja Paavo Westerberg, kirjakauppias Iida Siimes ja ohjaaja Aleksi Salmenperä.
Kjell Westön Carte Blanche -sarja huipentui Ison teltan näytökseen Ettore Scolan italalaiskomediasta Mehän rakastimme toisiamme niin paljon.
Lapinsuussa sveitsiläisohjaaja Anja Kofmelin animaatiota ja arkistomateriaalia yhdistelevä hybrididokumentti Chris the Swiss johdatteli pohtimaan Jugoslavian sodan kautta moraalin ja journalistisen totuuden tavoittelemisen harmaata aluetta. Kofmel alusti dokumentin kertovan sodassa kuolleesta serkustaan, mutta yleisemmällä tasolla kaikista nuorista miehistä, jotka menevät sotiin, jotka eivät ole heidän omiaan.
Yleisön toiveuusintana esitetty queer-elokuvan suunnannäyttäjä Mikko Mäkelän A Moment in the Reeds keräsi suosionosoituksia vielä Lapinsuun myöhäisillassa.