Elokuvajuhlien viimeinen päivä käynnistyi Koululla Mika Kaurismäen aamukeskustelulla. Kaurismäki on yksi Sodankylän elokuvajuhlien perustajista ja keskustelusta välittyikin syvä rakkaus paitsi elokuvataidetta myös Sodankylän elokuvajuhlia kohtaan.
Sunnuntaipäivän klassikko-ohjelmana puntaroitiin jälleen kotimaisia lyhytelokuvia Ville Virtasen vetämässä Leffaraadissa. Lahjomattoman raadin jäseninä olivat elokuvaohjaaja Johanna Vuoksenmaa, “ihmepojasta renessanssineroksi” ampaissut Olavi Uusivirta, journalisti ja kustannustoimittaja Iida Simes sekä ohjaaja, kirjailija Neil Hardwick. Leffaraadin ylivoimainen voittaja oli Teemu Nikin Kaveri (2007), joka kuvasi lähes herpaantumattomalla otteella, mihin uteliaisuus voi johtaa. Bella Meerin ja Kristiina Kekomäen Kaikki karvoistani (2022) sijoittui toiseksi ja Marjut Rimmisen Silta (1981) sekä Jukka Kärkkäisen Kebab King (2019) jakoivat kolmannen sijan. Nimensä mukaisesti Felix Forsmanin opettavainen Huono Filmi (1950) päätyi jumbosijalle.
Animaatioelokuviin erikoistuneen Jennifer Barkerin sunnuntaisessa mestariluokassa nähtiin tšekkiläinen visuaalisesti kekseliäs sci-fiseikkailu Salaisuuksien saari (1958). Barkerin mukaan elokuva näyttää katsojalle maailman taianomaisuuden yhdistelemällä mutkattomasti erilaisia elokuvan keinoja: näyteltyjä kohtauksia, stop motion -animaatiota, pienimuotoisia erikoistehosteita… Salaisuuksen saari on todellinen elokuvallisten keinojen tour de force.
Olaf Möllerin mestariluokkasarja huipentui Zvonimir Berkovićin elokuvaan Roundabout (1966). Tyylitelty ja älyllinen anti-melodaraama on kroatialaisen Berkovićin ensimmäinen elokuav hänen suppeasta oeuvrestään; Berković auteuroi yhteensää vain neljä pitkää fiktioelokuvaa.
Yleisön toiveuusintana tänä vuonna toteutettiin odotetusti Aki Kaurismäen Kuolleet lehdet, jonka näytökset myytiin loppuun pikaisesti. Lisäksi uusintana nähtiin Georgia Oakleyn debyyttielokuva Blue Jean sekä Veljko Vidakin dokumentti Cinéma Laika.